söndag 9 oktober 2011

tråkigheter

Ja det hände flera tråkigheter under fredags kvällen utöver att colin blivit sjuk. jag skulle städa lite ute i tvättstugan där katterna just nu håller hus.. och där ser jag en av dom små bara ligga å pipa med syrran som ligger på för att den ska känna trygghet. dog hand om sin lilla syster... Jag försökte få i den stackars urmärjlade kattungen vatten men det var lön löst. verkade som den piggnade på sig lite emellanåt, då den fick en annan färg på ögonen men det var försent kattungen dog under natten.. Men jag kan inte förstå hur den kunnat bli sån... den har varit jätte pigg och ätit och druckigt bra men nu va den liksom bara skin och ben.. jag kan inte förstå hur det kan hända.. men tyvärr inget jag kunde göra något åt..

Helgen har bjudit på jobb och en del slöande det behövs ibland att man bara är...
colin har blivit lite bättre i alla fall nu har han inga blåsor längre men röda prickar finns kvar.. han e lite gnällig å hänging men ingen feber, får hoppas att lillan slipper få det bara..
hon är för närvarande väldigt hostig men det ska väl gå över det oxå..

idag fick vi lite besök av Madde och fredrik med barnen. åt lite korv kiosk mat tillsammans och madde fick en väldigt försenad födelsedags present.. men men bättre sent än aldrig:)
hade bra kram kram

2 kommentarer :

  1. Usch det var tråkigt, men ibland kan man ju inte hjälpa vissa saker som sker.
    Hoppas att ni alla är pigga snart och slipper bli sjuka.
    Ta hand om er!

    Massor med kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Naw,stackars lille kattungen :( Men det var inget du kunde göra,som sagt Em!
    Skönt att lille Colin är bättre!Hoppas vi ses snart det var länge sedan sist!
    Fika kanske? På Syster Yster?
    Ha det så bra/Kram Kram

    SvaraRadera