onsdag 16 mars 2011

sjukhus!!!

Ja vi har piggnat på oss eller Meia i alla fall med sin magsjuka:) jihoo... ingen annan har fått det heller hittills:) ännu bättre..
Men den nedrans förkylningen med hosta, feber och snuva finns fortfarande kvar hos oss allihop fast jag e bättre å Crille me:) Men mina stackars barn kräks nästan bara för dom hostar så in i nordens massor..
Lille Colin vaknar av den nedrans hostan å e jätte gnällig, vill inte äta heller han har levt på yoghurt och välling i tre dagar nu... ja visst han äter men absolut inte samma som förut.. han åt ju allt våran lille knubbis.... Å nu ska han tydligen matvägra å vara gnällig allt på grund av den j*vla förkylningen han har...
å jag ringde till 1177 för jag vill dom ska titta på han eftersom hostan har varit i över en vecka och idag har den blivit bra mycket värre.... Men dom säger bara ha, mmm, ok så får man inte veta mer än att man ska ringa vc..
Jag e ingen mamma som ringer i onödan jag HATAR att ringa... för er som känner mig vet att det e så.... Men som sagt ja jag hatar allt vad sjukhus heter alltså vc, rådgivning och allt som innefattar sjukhus....
Får som svar pallra upp vid huvudet min son e smart han vill inte sova så så om jag höjer sängen någon stans å sover han fortfarande med huvudet åt fel håll för de tycker han e skönast.... å så e de med de...
Men de e ingen som fattar... Å lillan hostar hon oxå de går tydligen en massa såna här förkylningar på dagis.... Men men nu får jag väl inte gnälla mer på de... hoppas dom säger att vi får kolla han på vc i morgon i alla fall annars bryter jag ihop å skäller ut dom för nån j*vel ska väl göra det oxå:) så dom fattar nån gång...

Jag menar VC skickade hem en 7 månaders bebis å sa att han hade feber å allt de andra å  att de berodde på tänder det visade sig att han hade rs virus och fick läggas in på kss... vilka idioter.. litar inte på dom heller....

Nu längtar jag till på fredag och hoppas att vi kan ha lite party för de e jag banne mig värd efter allt elände så vill jag bara få ha lite skoj:)

kramar till er alla där ute:)

2 kommentarer :

  1. Hoppas Farmors sötisar kryar på sig / Puss & Kram

    Psst..Förstår precis hur du känner & tänker Emelie - Håller tummarna för festen imorgon -
    /Kram i ☼ från din svärmor :)

    SvaraRadera
  2. Ja denna sjukvård... finns det någon dag som man inte gnäller på den :/ hoppas att barnen piggar på sig och snart blir bra! Eller att ni åtminstone får svart från VC. Jaaa jag ser fram emot imorgon jag med!! Hoppas bara att jag ska vara lite piggare också!!

    Kram på er!

    SvaraRadera