torsdag 1 mars 2012

ny liten arbetshjälp idag

Ja idag blev det väl inte riktigt som vi tänkt oss... Meia vaknade under natten och kunde inte se...
ajajaj hon hade gegg i hela ögonen.. i morse när hon vaknade va det inget gegg men ögonen var svullna och röda.. detta smittar ju ganska mycket mellan alla barnen på dagis.. så hon får vara med oss i butiken idag.. hon hjälper mig att frosta av våran ena frys.. jätte duktig på att flytta glassen till den andra frysen:)
Nu är meia med pappa hemma och äter.. så blir dom mätta och glada..

Förövrigt så går det kalas bra med lille Oliver hemma..
han har varken kissat eller bajsat inne än:) 
Men det e värre med stackars Messi som e dålig i magen igen..
Hon fick nya hund godisar då vi tränade henne...
detta var inte bra hon har tydligen en väldigt känslig mage.
Hon har haft diarré nu tre dagar och bajsar blod emellanåt..
och har kräkts.. 
men nu har hon ju slutat å spy i alla fall så det e nog på bättrings vägen..
jag har blött upp hennes mat så det inte blir så hård smält så det blir nog bra snart..
men eftersom hon fick detta elände och bajsade ner hela sig, hela pälsen så fick hon duscha men sen klippte jag henne oxå.. hon blev inte så jätte fint klippt men vad gör man.. kan ju inte gå runt med  bajs i pälsen hela tiden.. det växer ju ut tids nog..

nu hoppas jag att min älskade unge och sambo kommer snart..
kram på er alla

1 kommentar :

  1. Liten butiksbiträde idag då :)
    Men så duktig Oliver är som inte gör några behov inne,stackars Messi hoppas hon kryar på sig fort/Kram Kram

    SvaraRadera