söndag 4 mars 2012

Händelserikt!

Känns som vi haft en händelserik dag..
morgonen började såklart med mysig frukost med barnen..
Och sen barn program och dusch på Meia.. å så gjorde vi i ordning Meia med flätor och klänning då hon skulle följa med farfar och Barbro på söndagskolan..
Jag och Colin gick ut och hjälpte våra grannar att fixa med våran gemensamma häck så nu e det klippt..
hoppas att den tar sig bra då den har börjat att dö..
men det blir nog bra.. Colin var jätte nöjd med att vara ute och leka för å inte tala om lille Oliver som tyckte det var jätte skoj att leka med grannes hund Valle.. jösses vad dom busade dom små killarna:)

Sen tog jag och Colin en cykel tur till mamma och pappa(cyklade på en cykel utan luft i bak däcken)
Där fick vi mat och sen skulle Colin sova då passade jag på att GÅ (istället för cykla) bort till affären och grejade lite där..

sen åkte vi hem till hundarna en sväng och sen till farfar för att hämta våran prinsessa..
Sen vidare till mamma och pappa där vi fikade lite och fixade deras xbox och Kinect.. Det va skoj mamma jag å crille spelade och jag och pappa sprang på löpband när inte jag spelade.. så idag har jag motionerat rätt mycke faktiskt känns skönt..

Vill köpa mig ett löpband men får la åka till mamma å springa lite.. jag e rädd för å springa ute själv på tidig morgon eller på kvällen e rädd för alla stygga gubbar.. :(

Det var roligt å se mamma så glad över spelet i alla fall något hon tyckte om.. hihi..

Sen kom vi hem och barnen fick kvällsmat efter det fick Colin gå å sova den trötte lille killen,  meia fick lite extra mys i soffan lite egentid med mamma som Colin nästan har fått hela dagen:)
Nu sover dom gott båda våra underbara barn..
Och jag väntar på att älsklingen ska komma hem efter han stängt affären..
sen blir det mys mycke mys framför en film kanske eller bara big brother:)

kram kram ha de så gött

6 kommentarer :

  1. Låter som en toppen dag!!

    Massor med kramar till er!!

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar dag & Crille cyklade Hihi.....
    Hade vi velat se ;) Nä,skämt åsido,va' härligt!
    /Kraam Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ne crille cyklade inte.. bara jag å Colin:) crille va ju på jobbet då:) vi hade en underbar dag.. kram

      Radera
    2. Aha Ok *fniss*.........
      /Kram

      Radera
  3. Vi var inne på Sörens och köpte godis igår, runt halv 5-5 tiden typ. Men ingen utav er var där då. Härligt att cykla, har jag inte gjort på över 10 år! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jasså vad skoj att ni kikade in i butiken men tråkigt att vi inte var där.. vi slutar runt tre varje dag på helgen försöker vi med.. ja det va roligt att cykla men ack så trögt när det inte fanns luft i däcket.. ska köpa mig en ny bättre cykel oxå. kram

      Radera