lördag 9 april 2011

Trädgård!!

Jaa idag har jag fortsatt det jag på började igår:)
Att göra om mitt trädgårdsland som var full proppat med blommor till att bli ett potatis land:)
Fick ta upp alla blommor och all jord med rötter och fyllde sen på med kogödsel och jord för att sen sätta ner mina  potatisar och morötter..
I ett lite mindre land där jag redan har persilja och kryddsalvia fick det bli att sätta ner sallad:)
Har oxå tänkt att så gurka men tyckte att det var ganska bökigt eftersom man tydligen måste sätta dom inne först å då tror jag att en katt kommer att vara framme så har inte tänkt ut någon bra plan för det än..
Men vill så gärna så gurka så jag kan göra egen salt gurka de e ju så gott... på en smörgås med leverpastej till exempel..
Allt detta med trädgården har jag hunnit med trots besök hela dagen av min härligt goa vän Therese och hennes son Kevin..
Barnen har lekt kanon bra.. och det har varit så skoj att ha haft sällskap..

Senare under eftermiddagen fick Crille för sig att han skulle lackbehandla bilen vilket han gjorde, den blev kanon fin... så nu en snygg bil oxå...

Nu i kvällen så ska vi bara mysa framför tv:n och mumsa kina mat.. har blivit lite dåligt med mat för oss vuxna idag barnen fick ta rester men det fanns inte tillräckligt för oss men huvudsaken är ju att barnen får sin mat vi klarar oss ju alltid :) :)

Puss å kram till er alla

3 kommentarer :

  1. Mysigt! Och det är ju så underbart vår väder :)
    Mysigt och gott med kinamat!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att påta i "landet"...
    & lek :)
    Måste kännas skönt för Crille mé att fått Lackbehandla er finfina bil - Bmw'n -
    Såå gôtt mé KinaMat ♥...

    / Kram på Er!

    SvaraRadera