söndag 19 juni 2011

En jobbig morgon!

Dagen började sådär idag faktiskt:) hihi..
Jag råkade somna om efter att lillan varit och väckt mig kl halv åtta i morse. men sen när jag vaknade igen så hade Meia grejat såklart.. hihi söt den tjejen men inte så himla roligt att vakna med fullt av vatten i köket och på toan:)
Hon hade ätit smörgås och tydligen släppt ut hunden eftersom dörren var upp låst.
Ja hon kan allt den lilla tjejen och hon hade grejat å smulat ner typ över allt men men så blir det när mamma råkar somna om. e ju inte hennes fel men jag var måttligt irriterad när jag vaknade och det första man fick göra var å städa..
Idag har lill killenb inte varit på så bra humör men jag vet ju inte om stora syster väckt honom heller det e ju fullt möjligt för han var ju vaken när jag kom upp:)
Meia har inte heller varit på så bra humör men hon har ju sina dagar hon oxå.

Vi åkte i alla fall för att köpa en present till ida men det var inte öppet på våran sketna leksaks affär. dom har grymt konstiga tider här i leksaksaffären, jag tycker inte om detta. jag som räknat med att hitta något riktigt skoj. Men det blev ju i alla fall ett paket men inte som jag tänkt mig men men så kan det bli ibland.

Vi åkte i alla fall till mamma å pappa en sväng å åt lite mat å bara var. men när vi åt mat så har jag ju som sagt en bestämd tjej. Jag sa att hon skulle äta upp potatisen och då sätter hon fingret mot mig och säger: nu ska du bara hålla käften. Ja morfar bosse han blev inte glad på lilla meia när hon sa så inte så då blev hon lite moloken:) Å jag blev helt paff... vad säger hon tänkte jag, men men hon hör ju från andra...
Hon e ju ändå en härlig liten tjej hon har väl insett att hon är en egen individ för lille bror han får inte leka med det han vill heller, för det bestämmer meia såklart. men det lköser sig nog det oxå hon e ju tre så inte så konstigt att hon håller på å trotsar:)

Min lilla glada kille efter lite fika:)
ha det nu så gott kramissar

4 kommentarer :

  1. Nu ska du hålla käften kommer det från mamma tro;)

    SvaraRadera
  2. ne det tror jag inte.. hon hör nog andra som säger det:)hålla käften brukar jag inte säga men att hon ska vara tyst kan jag säga...

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni får en bättre start i morgon!
    Ha det gott!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Men lilla BusMeia *thihi*
    Naw,sååå söt Colin är /Puss från Farmor

    SvaraRadera