tisdag 18 maj 2010

slipning med mera....

ja dagen började tidigt idag för lille man ville inte sova länge inte.. han vaknade nog vid halv åtta fast jag slumrade till då och då å klev upp först halv nio....

Sen har jag slipat klart i Colins rum.. tjoho... jippi... liten bit på väg.. vill helst vara klart innan månads skiftet de e mitt mål hoppas detta går oxå...:)

Sen blev det lite lunch för min och Meias del.. å sen blev det räser plock av alla saker hit och dit.. för sen fick vi fin besök av (gammel) faster helen med sina barn.. faster till barna alltså.. hon e ju inte så gammal men hon e gammel faster:)
det var mysigt.. blev en liten fika oxå fast så synd att jag inte hade så mycke hemma men lite saft blev det och kaka:)

men sen bakade jag och Meia... Meia var jätte duktig:) vi gjorde choklad muffins.. mums vad gott.... och meia ville prova å smaka... fick hon göra när det bara var lite kvar på skedarna:)
det tyckte hon om.. fast gillade såklart inte när vi körde med el vispen... den låter för högt..

sen lagade jag mat korv stroganoff å ris.. tycker de e så gott, synd att inte Crille gillar de så mycke bara... men oj vad jag njöt:)

sen kom mor och far å hälsade på... vi tog oss en fika.. och dom lämnade en grovdammsugare så jag kunde dammsuga upp allt damm som blivit efter slipningen..
så nu har jag dammsugit...

imorgon blir det att lämna Meia på dagis och sedan bär det av mot babylek.. ska passa på att väga lilleman då oxå...

2 kommentarer :