söndag 1 april 2012

sjuk liten kille..

Ja i torsdags så ringde dom från dagis och sa att våran lille prins hade feber.. vi hämtade honom och febern låg runt 39.. fredagen var Colin med pappa Crille som var ute på lite äventyr.. Men han hade ju fortfarande feber dock och ville inte äta och knappt dricka.. igår alltså lördags så hade Colin över 40 grader i feber och det ville inte gå ner lägre än till 38,9 med hjälp av alvedon..
så jag ringde 1177.. älskar faktiskt dom, alla som jag pratat med e helt underbara..
hon gav mig lite mer tips och råd på hur jag skulle få i honom mer vätska eftersom han troligtvis var ut torkad oxå.. det enda som typ fungerat e lite saft och glass...

men vi skulle oxå åka in till jouren med prinsen direkt..
han fick ta blod prov och hals prov va en jätte trött och ledsen kille som gjorde detta men han var sååå himla duktig.. provet visade att han har halsfluss..
så nu ska han äta penecillin i tio dagar, första sprutan med medicin gick bra men det smakar ju äckel.. men nu dom andra sprutorna har inte gått bra alls.. tre gånger om dagen ska jag vara så elak å tvinga i honom det..
nu har han 39,9 i temp så får fortsätta med alvedon oxå.. men nu har han drukigt upp en stor nappflaska med saft i alla fall..

ha det gött det ska vi försöka ha med mycke mys..

1 kommentar :

  1. Näe,lille Farmors kille..
    Kryis Pussar & Kramar!

    SvaraRadera