söndag 14 augusti 2011

Gårdagen!

Jaa dagen igår blev lyckad..
Vi åkte tidigt till mor och far för att överraska pappa som fyll 55 år..
Vi skulle ut å fiska i hökensås.. det blev en lyckad dag fast vi inte fick några stora fiskar..
Men lilla Ida fick fisk och Tony oxå, men dom va pyggme fiskar.. men på andra sidan sjön såg vi allt en gubbe som fick upp två stor fiskar.... men men vi kom ju ut i naturen och avkopplade va det...
Pappa blev nog nöjd över presenten i alla fall...

idag har jag haft två riktigt busiga och bråkiga barn, men jag får ju se på det positivt.. det bevisar ju bara att jag har två friska barn :) även fast man ibland idag fick bli riktigt arg.. till och med på lille Colin för första gången...
han lär sig av stora syster som e inne i sitt absolut värsta trots:) Men dom var nog trötta båda två efter gårdagen då vi var ute så länge och sedan sent i säng...

sen har jag rensat i häcken idag så nu kan mina pinnar få lite fritt att växa fram emellan allt ogräs som var...
har ju inte kunnat komma upp ordentligt men nu ska det gå.. och några pinnar har ju tagit sig väldigt bra...
så en häck blir det nog så småningom:)

nu ikväll så har jag jobbat en liten stund och det gick kanon även fast det bara var 1,5 timme.. men då kunde ju chefen sitta med pappers arbete.. hihi...

i natt är det första dagen som lillan sover utan blöja:) spännande får se hur det går.. jag väckte henne lite försiktigt för att kissa förut och tänkte göra det igen sen innan jag lägger mig tillrätta så hoppas att det går bra, annars blir det till att tvätta för mig i morgon..

och i morgon så kommer Colins dagis fröken hit och träffar honom.. han ska skolas in nu i veckan på Meias dagis... men det går nog bra.. när vi åker å hämtar Meia på dagis så går Colin bara in å leker direkt utan att bry sig om var han är... och på tal om Colin han har ett fint blåmärke efter syrran bett i armen...

Ta hand om er och mys på.. för det ska jag göra..

2 kommentarer :

  1. Låter ju toppen! Vilken dag din pappa fått och mysigt med en sådan present ju! Roligt att få fint i rabatten också. Skönt att han bara går in på dagis då kommer han ju att trivas påp dagis sen det tror jag!
    Ta hand om er nu!

    Mängder med kramar och kärlek till er!

    SvaraRadera
  2. Härligt med fisketur och Grattis till din pappa!
    Men såå Farmors tjej blir stor tös nu,ingen blöja på natten :)Härligt!
    Ha det så gôtt och Kraaaaaaam

    SvaraRadera