torsdag 12 januari 2012

Renovering!

Jaa nu har jag påbörjat rivning och renovering av MEIAS rum.. jihooo..
äntligen.. Jag hade först tänkt att bara göra väggar och tak och ta ut garderoberna som e stora åbäk..
men nu när min kära pappa hjälpte mig ut och dän med garderoberna upptäcktes endel.. dom hade lagt golvet runt garderoben så nytt golv ska oxå läggas nu efter detta fynd.. plus att det går ett rör ifrån golv till tak där garderoben stod.. fast närmas väggen då så klart så det ska byggas in på ett snyggt sätt har jag bestämt.. för den fula gråa garderoben ska där ifrån.. den har suttit där sen huset byggdes och är väldigt sliten...
men detta kommer bli super bra när det e klart.. det vill jag lova..
har bett svägerskans man om hjälp.. med att bygga in röret så detta ska nog bli kanon..
Sängen som jag tyckte kunde stått kvar eftersom jag ändå inte skulle lägga golv.. får vi nu plocka ner oxå..
den e ganska klumpig.. men med lite hjälp så kommer det gå det med.. jag kan faktiskt inte lyfta detta själv för det e tunga saker..

hoppas nu ni får en bra helg.. jag vet vad jag kommer syssla med en stund framöver.. men jag hoppas att jag kan vara någorlunda klar om 3-4 veckor.. hoppas kan man ju få göra det tar ju lite tid eftersom vi ska jobba och ta hand om barnen med:)

hade gott kramen

6 kommentarer :

  1. Sådant som kan hända när man börjar riva... samma här ibland :) Men samtidigt är det super kul att renovera, att se det växa fram och sedan få se ett färdigt resultat :)
    Ha det gott ni med!

    Massor med kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Mmmm..Så kan det va' när man börjar renovera & riva,men det kommer bli sååå bra när det är klart,Em!
    Önskar Er en gooer Fredag/helg...Kram Kram

    Psst...Fin Design du har fixat ♥...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med jättefin design=)

      Radera
  3. Hej,
    vad skönt att ni redan gjort grovjobbet med att riva ut garderobena. Hur ska ni bygga in röret hade ni tänkt? Skulle vara kul att se hur ni tänkt kring rummet

    Jag jobbar på Byggla.se och det skulle vara kul om du vill lägga upp ditt projekt hos oss. Det finns flera som fixar rum som kan bidra med inspiration och tips! Mailar du mig på vendela@byggla.se kan jag ge dig mer information och kanske erbjuda en liten kompensation :)
    Ha det fint!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är väldigt dålig på att ta kort och hinna med sånt. men det var ju roligt att du läst min blogg och att du ville ge mig detta erbjudande.. röret är redan inbyggt nu med hjälp av min svåger.
      mvh emelie

      Radera