måndag 16 januari 2012

Fortsättning på renovering...

Kommit en bit på renoveringen i alla fall så man kan fortsätta med det jobbigaste:)

Idag var Fredrik så snäll så han löste vårat problem med röret i meias rum ska bara fixa en sak själv med det så e det gjort.. Jag har kommit på ett bra sätt att ta bort meias fina målning på väggen, som hon gjort med sina kritor.. ska ta tandkräm på det å gnugga så lossnar det.. så slipper det gå igenom sen när jag målar eller att färgen inte fastnar där kritorna just är... Så ikväll efter jobbet ska jag slita med kritorna fast det går nog rätt så fort.. skönt att röret är inbyggt oxå.. tusen tack för hjälpen...
Nu ska slit görat snart på börjas med spackel och slipning.. men innan dess ska tapet rivas..

Men nu kommer det gå galant med lite hjälp av pappa, svärfar, fredrik å så klart crille så går ju jobbet sketa bra.. hihi svärfar har inte hjälpt till så mycket än mer än med tankar å så hur vi ska göra.. men jag vet att det finns ett jobb till honom oxå sen. hihi...
men det mesta gör ju självklart lilla jag.. med funderingar å lösningar med andra.. men duktig det e jag allt.. men framför allt så e det ju så skoj...

har en liten överraskning till min älskling oxå.. fast jag har redan pratat med han om det lite.. men det e ju jag som planerat allt... så lite överraskning e det allt:) hihi..

ha det gött kramar

2 kommentarer :

  1. Åh,va bra att Fredrik hjälpt till med Meias rum,ska bli så roligt att se det klart sen :) Luktar gott nu då när du använt Tandkräm *fniss*

    Mysigt med Överaskning till din älskling ♥...
    Ha det så gott/Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att det tar sig vidare i renovering och det är verkligen guld att ha hjälp på det viset! Här håller vi ju på med köket så att vi får en öppen planlösning mellan kök och matrum :) Ska bli otroligt skönt när vi är klara! Men nu har vi fått elektriker som kommer och kikar och gör jobbet :) gött!!
    Överraskning vad roligt!!
    Fint det blivit här i bloggen också!

    Massor med kramar till er!!

    SvaraRadera