onsdag 10 oktober 2012

Recept!


Snoddas!

Receptet är till 24 stycken mindre eller 12 jättestora

2 ägg från lyckliga höns
2 dl råsocker
2 tsk vanilj socker
1 burk kesella
1/2 dl flytande honung 
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kako

*Vispa ägg, råsocker och vanilj socker pösigt i en stor skål.
*Rör sedan ned Kesella och honung i äggsmeten
*Blanda mjöl, bakpulver och kakao i en annan skål och rör sedan ihop detta försiktigt med äggsmeten
*Häll smeten i en väl smord form (ca25*30cm) och grädda i 200 grader ca 8-10 min.
*Ta ut kakan när den ännu är lite kladdig

Glasyr:
5 dl florsocker
2 msk kakao
1/2 tsk salt gärna havssalt eller mineral salt
ca 3/4 dl kaffe

1 dl kokosflingor att strö över. (jag tog ju dock strössel jag gillar inte kokos särskilt mycket)

*Rör ihop alla ingredienser till en slät smet.
*Bred glasyren över kakan när den ännu är varm
*Strö på kokos

Jag tyckte kakan blev god. Lycka till!

1 kommentar :

  1. 1000-Tack för Receptet,Em :)
    Ska försöka baka en dag annars kommer jag gärna & smakar hos er hihi...
    Ha en fin dag/Kram Kram

    SvaraRadera