lördag 12 maj 2012

sjuk stuga

jaaa då hade vi sjukdom i huset igen då...
Började i onsdags morse då Meia hade feber över 39 grader och sen helt plötsligt kräktes..
Fast jag förstod ganska snart att det inte va magsjuka faktiskt.. eftersom det bara kom när febern höjdes..
På kvällen kunde hon äta lite igen men då sa hon att hon hade ont i halsen...
Sen somnade hon ganska skönt på soffan ändå... var lite feber yrig...

på morgonen så va ungen helt prickig av små små små röda prickar.. så hon såg nästan flammig ut..febern va ju inte heller borta och halsen va jätte tjock och röd.. och jag trodde det av halsfluss eller scharlakarns feber.. då ringde jag Bvc men skulle avvakta jag fick alltså inte komma ner och kolla något på henne.. jävla idioter säger jag bara.. men jag beslutade ganska snabbt att ringa jouren så fort dom öppnade...

när jag pratat med dom så fick vi en tid och vi åkte in.. där undersökte dom lillan noggrant..
tog halsprov och hon va hur duktig som helst.. gick jätte bra... och så tog dom blodprov för att kolla sänkan..
provet i halsen visade tydligt på halsfluss.. men eftersom hon oxå hade prickar så e det scharlakarns feber detta är samma virus... Sänkan visade på över 160 denna ska vara under 10...

men men vc sa ju att det förmodligen inte skulle visas nått på några prover... usch va jag inte gillar dom...

lillan fick penicillin och febern försvann nästan på en gång...
i alla fall dagen efter så va det inte så hög feber längre skönt...
men tråkigt eftersom det blir lite rast löst man vet ju inte vad man ska hitta på...
vi har målat kikat på film å mest busat...
varit ute lite korta svängar...
hoppas hon blir helt frisk snart.

hade gött..
kramis

2 kommentarer :

  1. Stackars Farmors tjejj :(
    Hoppas det går över fort/Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon snart är pigg och kry.

    Kramar till er!!!

    SvaraRadera